Gråvädersvinter

_MG_4632_talgoxeDen skånska vintern har hittills visat sig från sin sämsta sida. Grått, fuktigt och blåsigt. Jag vet att man kan fotografera ändå, men oftast blir kameran liggande kvar i ryggsäcken när jag ger mig ut på helgturer så här års. Ut måste man ju ändå, det blir man beroende av när man väl har börjat. Fördelen med att vara ute i den gråaste vintern är att man i större utsträckning än under vår och sommar får ha naturen för sig själv. Och även om det känns olönt att ta fram kameran för att fotografera salskraken i dimman så är det ändå värt att stå och titta på den en stund i kikaren. Vi hade en fin tur i Klagshamn i morse, jag fick flera nya årskryss och så hörde jag talgoxens vårsång. Det är svårt att förstå hur den kan få vårkänslor i det här vädret, men det är väl ändå ett tecken på att pastelltiden är i antågande.

i

 

Kommentera

