Efterlängtad vinterdag

_mg_1799Så kom den äntligen, den vita vintern med snö, blå himmel och krispigt ljus. Förkyld och dan borde jag sannolikt ha legat kvar i sängen ytterligare en dag men jag kunde inte motstå en kort tur med kameran, dessa dagar är ju så sällsynta. Jag valde att förlita mig till teorin att lite frisk luft väl alltid gör gott. Det blev ett halvvarv i Husie i jakt på en inrapporterad svartmes. Den lyckades jag inte se, tyvärr. Men det blev årskryss på steglits och några bilder på den här stackars svanen som alldeles utmattad flög runt, runt och letade efter öppet vatten. Alla uppskattar tydligen inte anblicken av en igenfryst damm.

2 Comments on “Efterlängtad vinterdag

Kommentera

