Kryss 205: Rödhuvad dykand

_mg_1952Den som håller koll på Artportalen vet att en rödhuvad dykand befunnit sig i Slottsskogen, Göteborg, de senaste dagarna. Eftersom jag var i Göteborg helgen som passerade var jag förstås tvungen att bege mig dit för att kryssa den. Det var inte en särskilt skygg fågel och trots att jag bara hade makroobjektiv med mig lyckades jag ta några bevisbilder på mitt mitt 205:e kryss. Här gömmer jag mig bakom ett träd medan en barnfamilj bredvid mig matar änderna. Enligt Artportalen verkar den fortfarande vara kvar för den som har vägarna förbi Slottsskogen och vill se en raritet på nära håll.

One Comment on “Kryss 205: Rödhuvad dykand

Kommentera

