Stilleben och stativ

Varje vinter tänker jag att det är dags att ta tag i inomhusfotograferingen. Lära mig att använda stativet. Lära mig fota mat. Stativet är ju ett fantastiskt, och alldeles oumbärligt, hjälpmedel till tubkikaren. Men till kameran? Jag vet inte riktigt, men jag tror att jag har slängt i princip alla bilder jag tagit med stativ. Stativet är så inspirationsdödande och när jag väl fått alla skruvar på plats har jag glömt vad jag ville fotografera. Men nu är det dags. Nu skall jag ta tag i detta. I detta och en del andra hål jag har i mitt fotograferingskunnande. I går började jag se på kursen ”Visuell kommunikation” på Moderskeppets hemsida. Om tiden tillåter tänker jag mig en lektion i veckan och fotodagbok under hela perioden. Fota varje dag. I tio veckor. Huga, klarar jag det? Jag började idag med att köpa mig stora pappark att ha som bakgrund till stilleben. Först ut ett par äppelbilder. Har planer på att kanske knåpa ihop en adventskalender som övning.

2 Comments on “Stilleben och stativ

Kommentera

