Klagshamn

Idag var det ett strålande väder, med klarblå himmel och krispig luft. Eftersom jag är ledig unnade jag mig en lång eftermiddagspromenad i Klagshamn. Jag lämnade kikare och teleobjektiv hemma för att istället försöka fånga annat än fågellivet, till mitt bokprojekt. Men det går ju inte att helt undvika fågellivet förstås, en hel del gäss pausade ute på strandängen, änder i vattenbrynet och stora flockar av trastar flög omkring. Tyvärr lyckades jag inte identifiera dem utan kikare. Kanske var det rödvingetrast? Solnedgången gav ett gyllene ljus till hela udden och jag tog alldeles för många bilder av sådant som normalobjektivet egentligen inte hanterar. Men jag tror att jag lyckades få till några normalobjektivsbilder också. Det är den svåraste brännvidd jag vet.

Kommentera

